onsdag 19. november 2014

Dagens historiske: Canon EOS 5D

Erik

Jeg har lagt bort 5D mk II for ei ukes tid og tatt fram vår gamle, originale 5D som ble innkjøpt i 2006. 

Akkurat denne (gamle) 5D'en er altså fysisk sett 8 år gammelt, med en teknologi som er hele 9 år gammel (10 år høsten 2014). (Modellen EOS 5D ble introdusert 22. august 2005).

På kameraet sitter det for øyeblikket en Canon 85mm f/1.2 (den ja!). I løpet av ei uke skal jeg lage bilder og se om de 12.8 megapixlene kan måle seg med det jeg ser produsert av nye EOS 5D mk III.

Det var forresten interessant å se, men batteriet på den gamle EOS'en var halvt oppladet fremdeles etter å ha blitt brukt noe en kveld for et  halvt år siden!

Jeg har lyst til å ta livet av utstyrs-toskeriet jeg ser hos folk rundt meg.

Bruk heller penger på Lighroom/tilsvarende, linser og annet utstyr som hjelper oss i å virkeliggjøre ideene våre eller som kan inspirere oss når vi tar bilder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar